T’agrada la joieria de moda? Vols fer la teva col·lecció de passarel·la? Vols que les teves peces respirin les tendències actuals amb elegància?
Analitzarem com funciona el món de la joieria de moda i t’oferirem les eines per dissenyar i crear la teva pròpia peça o col·lecció. Podràs inspirar-te en una marca que t’apassiona o, fins i tot, en aquella peça que sempre havies volgut fer però no t’havies atrevit.
T’ensenyarem a transformar una idea en una peça real i com fer que aquesta transmeti tot allò que tu vols: des de l’estudi de tendències, la creació d’un moodboard, la tria de materials i tècniques, l’elaboració de la fitxa de producció, fins a la realització final de la peça o col·lecció.
També parlarem de les eines de venda pròpies d’aquest mercat. El procés que estudiarem és propi de la moda però s’utilitza en més àmbits creatius com el disseny de producte i la publicitat i el màrqueting. T’ajuda a ser més creatiu i al mateix temps, a fer peces amb les que els clients se senten còmodes i s’hi veuen reflexats. Peces potents, esculturals, petites i grans, el cos és el límit i la creativitat és infinita.
A qui va dirigit :
A joiers, dissenyadors, estudiants i tothom que tingui interès pel tema. No calen coneixements previs.
Objectius:
– Introduir a professionals, estudiants o admiradors del món de la joieria i de la moda en la metodologia, materials i codis que trobem en la joieria de moda.
– Entendre quins son diferents de la joieria artesanal o artística, quins són compartits i com utilitzar-los.
Continguts:
1- Introducció a la joiera de moda: què és la joieria de moda, com neix i perquè es diferencia de la resta de joieries.
2- Què son les tendències i com funcionen.
3- Com sorgeix la idea: què és un briefing i com es fa?
4- Com es comença a treballar: què és un moodboard i com es construeix?
5- Definició de formes, colors i materials ? Quin paper hi juguen els processos de producció i el pressupost total del projecte.
6- Com es crea un fitxa de producte i què s’ha de tenir en compte per fer-la? Tant pot ser a mà alçada com en 2D. Estaria bé poder-ho fer en ordinador, però això dependrà del perfil dels participants.
7- Com comercialitza un disseny? Quins son els canals habituals. (No de la peça final, sinó del disseny). S’explicarà la relació entre departaments de disseny i compres de les empreses productores o de les marques directament.
8- Creació de les mostres dels dissenys proposats. Es proposaran algunes hores de taller també adaptades al perfil dels estudiants.
Metodologia:
Part teòrica i part pràctica en totes les sessions. Amb l’ajud d’eines tradicionals comrevistes, tisores i pega combinades amb eines CAD per les sessions de disseny i taller i materials per fer les peces finals.
