Creativitat, experimentació i nous llenguatges plàstics

Dades generals

Requisits: sense

Nivell: iniciació

Durada: 33 hores

Dates: del 7 d'octubre al 16 de desembre 2026

Dia i hora: dimecres de 17:00 a 20:00

Preu: 312€

Places: 12

Docent: Mireia Badia

Informació

Aquest curs té com a objectiu aprendre i experimentar amb diferents tècniques pictòriques i materials per desenvolupar un llenguatge plàstic personal, potenciar la creativitat i la sensibilitat artística i acompanyar cada participant en el desenvolupament del seu propi procés creatiu. La finalitat principal és oferir un espai d’exploració i experimentació artística per descobrir noves possibilitats expressives i desenvolupar progressivament un llenguatge plàstic personal i únic.

Dirigit a persones adultes amb o sense experiència artística que desitgin desenvolupar la seva creativitat, experimentar amb diferents llenguatges plàstics i aprofundir en els seus propis processos de creació.

No són necessaris coneixements previs. Cada participant treballa des del seu nivell i segons els seus interessos, amb un acompanyament personalitzat que afavoreix l’autonomia i el desenvolupament d’un llenguatge visual propi.

Objectius

  • Desenvolupar la creativitat i la capacitat d’expressió personal a través de les arts plàstiques.
  • Experimentar amb diferents tècniques, materials i suports.
  • Descobrir noves formes de representació i comunicació visual.
  • Potenciar l’observació, la sensibilitat artística i la confiança en el procés creatiu.
  • Utilitzar els recursos plàstics de manera conscient i expressiva.
  • Afavorir la recerca d’un llenguatge personal i l’autonomia creativa.
  • Desenvolupar un projecte artístic propi a partir dels interessos i inquietuds de cada participant.
  • Fomentar l’intercanvi, el diàleg i l’enriquiment mutu dins del grup.

Continguts

  • Experimentació amb el color, el collage, la forma, la composició i la textura.
  • Introducció a la pintura, el collage i les tècniques mixtes.
  • Treball amb diferents suports i materials convencionals i no convencionals.
  • Processos de creació contemporanis i pràctiques d’experimentació artística.
  • Exercicis d’expressió, observació i interpretació personal.
  • Desenvolupament de sèries de treball i processos d’investigació visual.
  • Utilització del quadern creatiu com a eina de recerca, reflexió i recopilació d’idees.
  • Construcció progressiva d’un llenguatge plàstic propi.
  • Desenvolupament d’un projecte personal final.

Metodologia

El taller es planteja com un espai d’experimentació, descoberta i desenvolupament creatiu. A partir de propostes pràctiques guiades, els participants exploraran
diferents recursos plàstics i expressius, com el color, la matèria, la composició, el collage i les tècniques mixtes. Les activitats es plantegen de manera oberta per afavorir respostes personals i estimular la creativitat de cada alumne.

Galeria

Comparteix

Contacta a través del formulari web

He cursat estudis a La Industrial en cursos anteriors: No Monogràfic/s Cicle Formatiu
Si ja tens coneixements previs indica quina formació has realitzat anteriorment:
En cas que la quantitat de sol·licituds no arribi al mínim establert el curs s’anul·larà. En cas que la quantitat de sol·licituds superi el nombre de places es farà un sorteig. Qui hagi cursat anteriorment la matèria sol·licitada, no entrarà en el sorteig.
En nom d’Art La Industrial, tractem l’información que ens facilita amb la finalidad d’atendre les sol·licituds de cita prèvia o informació. Té dret a accedir, rectificar o sol·licitar la supressió de les seves dades personals escrivint al correu: a8042354@xtec.cat
Enviar sol·licitud
Les galetes d’aquest lloc web s’utilitzen per personalitzar el contingut i els anuncis, oferir funcions a les xarxes socials i analitzar el trànsit. A més, compartim informació sobre l’ús que feu del web amb els nostres socis de xarxes socials, publicitat i anàlisi, que poden combinar-la amb altres dades que els hàgiu proporcionat o que hagin recollit a partir del vostre ús dels seus serveis..
Acceptar galetes Configurar Rebutjar galetes
Informació sobre les galetes
Galetes tècniques (necessaries) Sempre actives
Les galetes tècniques són estrictament necessàries perquè el nostre lloc web funcioni i perquè pugueu navegar-hi. Aquest tipus de galetes són, per exemple, les que ens permeten identificar-vos, donar-vos accés a zones restringides de la pàgina, si escau, o recordar opcions o serveis que ja heu seleccionat, com ara les vostres preferències de privadesa. Per tant, s’activen per defecte i no requereixen la vostra autorització. Mitjançant la configuració del vostre navegador, podeu bloquejar o rebre alertes sobre la presència d’aquest tipus de galetes, tot i que aquest bloqueig afectarà el funcionament correcte de les diferents funcionalitats del nostre lloc web.
Cookies de análisis
Las cookies de análisis son las utilizadas para llevar a cabo el análisis anónimo del comportamiento de los usuarios de la web y que permiten medir la actividad del usuario y elaborar perfiles de navegación con el fin objetivo de mejorar los sitios web.
Confirmar preferencies
Popupcontent
Contacta con nosotros

Contacta a través del formulari web

En nom d’Art La Industrial, tractem l’información que ens facilita amb la finalidad d’atendre les sol·licituds de cita prèvia o informació. Té dret a accedir, rectificar o sol·licitar la supressió de les seves dades personals escrivint al correu: a8042354@xtec.cat
Enviar consulta
Aceptar