El Cicle Formatiu de Grau Superior d’Il·lustració i Animació permet obtenir la doble titulació de Tècnic superior en Il·lustració i Tècnic superior en Animació.
L’any 2011 s’imparteix per primer cop el Cicle Formatiu de Grau Superior d’Il·lustració a l’Escola d’Art La Industrial. Deu anys més tard, el curs 2021-2022, l’escola estrena nou cicle i nova oferta educativa amb el 3×2 d’Il·lustració i Animació.
El 3×2 (en tres cursos, dues titulacions) d’il·lustració i animació forma l’alumnat per ser un/a il·lustrador/a amb coneixements d’animació. En el primer curs s’imparteixen les matèries comunes entre els dos cicles, en el segon curs, les matèries de modalitat d’il·lustració i en el tercer, les d’animació. En el 3×2 s’idearan i duran a terme projectes d’il·lustració i animació. S’empraran diverses tècniques analògiques i digitals posant l’accent en les seves singularitats expressives. Es coneixeran els diferents àmbits del món editorial, del publicitari i del producte industrial; les tècniques del gravat i de les edicions artesanals, del concept art, del guionatge i de l’animació en 2D i 3D.
L’objectiu principal dels dos cicles és encaminar l’alumnat cap a l’àmbit professional en la realització d’il·lustracions per a diferents mitjans de comunicació gràfica, com la il·lustració editorial (els llibres infantils, els juvenils, el còmic, la premsa…), la il·lustració publicitària en totes les seves variants, l’animació tradicional o la 3D, les caràtules televisives, els llocs web, les aplicacions per a dispositius mòbils i altres productes multimèdia.
El CFGS d’Il·lustració i Animació està encapçalat per professorat de diferents disciplines i ofereix la possibilitat d’endinsar-se en la il·lustració i l’animació, enteses com a eines per a la creació d’imatges comunicatives des de registres que potencien una mirada personal i expressiva. Com a aportacions i punts distintius en el marc docent, destaquen el professorat en actiu, el treball en equip, les coordinacions entre matèries, el tracte proper i l’atenció individualitzada a l’alumnat.
Així mateix, el centre està situat en un entorn privilegiat, forma part del Campus de l’Escola Industrial i compta amb bones instal·lacions per facilitar els aprenentatges tècnics amb tallers de gravat, enquadernació artesanal, serigrafia i aules multimèdia.
El pla d’estudis d’aquest CFGS incideix en un ampli ventall de sortides professionals en les quals l’alumnat serà competent tant com a creatiu i com per la destresa tècnica adquirida.
Sortides professionals
Perfils professionals destacats de l’il·lustrador/a:
Il·lustrador per editorials i premsa.
Il·lustrador naturalista en col·laboració amb equips d’investigació de la tècnica i la ciència.
Il·lustrador especialitzat/da en l’aplicació al producte industrial.
Cartellisme.
Dibuixant integrat en equips de comunicació visual, disseny gràfic, publicitat i mitjans audiovisuals.
Il·lustrador i gestor/a d’activitats culturals i educatives.
Perfils professionals destacats de l’animador/a:
Dissenyador 2D i modelador 3D d’escenaris, fons, objectes o personatges.
Animador 2D i 3D.
Animador web i per a publicitat.
Intercalador.
Artista en textures i tècnic en efectes especials.
Dissenyador, organitzador i gestor de projectes d’animació.
Director d’art.
El primer dia de curs el professorat facilitarà un llistat de les eines bàsiques de l’ofici, que l’alumnat haurà de comprar, són eines d’ús personal. Si l’alumnat ja en disposa d’alguna, caldrà que les porti per poder valorar si són adequades per al cicle.
García Leal, C.: Itinerari personal per a l’ocupabilitat I. Editorial McGraw-Hill. ISBN: 978-84-486-4366-9
1r any – 1r curs (Il·lustració)
Mòduls comuns d’il·lustració i animació i específics d’il·lustració | Hores setmanals | Hores Totals / ECTS |
Història de la il·lustració i l’animació* | 3 | 99/6 |
Fonaments de la representació i l’expressió visual* | 3 | 99/6 |
Teoria de la imatge* | 2 | 66/3 |
Dibuix aplicat a la il·lustració i l’animació* | 2 | 66/3,5 |
Mitjans informàtics* | 3 | 99/6 |
Fotografia* | 3 | 99/6 |
Representació espacial aplicada | 3 | 100/6 |
Tècniques d’expressió gràfica | 3 | 99/6 |
Tècniques gràfiques tradicionals | 3 | 99/6 |
Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers** | 283/12 | |
Formació i orientació laboral | 1 | 33/2 |
*mòduls comuns d’il·lustració i animació **s’inicien al 3r trimestre del 1r curs
2n any – 2n curs (Il·lustració)
Mòduls específics d’il·lustració | Hores setmanals | Hores Totals / ECTS |
Projectes d’il·lustració | 8 | 264/15 |
Projecte integrat d’il·lustració | 3 | 99/10 |
Gestió de projectes professionals | 5 | 165/12 |
Producció gràfica industrial | 2 | 66/4 |
Dibuix aplicat a la il·lustració i l’animació | 2 | 66/3,5 |
Creació de personatges 2D · Concept Art* | 4 | 132/8 |
Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers** | 283/12 | |
Formació i orientació laboral | 2 | 66/4 |
*crèdits reconeguts per l’escola **s’inicien al 3r trimestre del 1r curs
Mòduls | Hores setmanals | Hores totals / ECTS |
Guió i estructura narrativa | 3 | 99/6 |
Llenguatge i tecnologia audiovisual | 4 | 132/8 |
Tècniques d’animació | 5 | 165/9 |
Projectes d’animació | 7 | 231/14 |
Projecte integrat d’animació | 3 | 99/10 |
Gestió de projectes professionals | 5 | 165/12 |
Stop motion* | 3+1 | 132/8 |
Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers d’animació | 284/12 |
Pilar Anglarill – Producció gràfica industrial, Història de la il·lustració i l’animació, Projectes d’il·lustració i Projecte integrat d’il·lustració. Coordinació FCT.
Esther Ayarza – Representació espacial aplicada.
Violant Cebrià – Projectes d’il·lustració i Projecte integrat d’il·lustració. Coordinació tècnica i cultural.
Jordi de Moya – Tècniques d’expressió gràfica i Dibuix aplicat a la il·lustració i l’animació.
Thaïs Rovira – Tècniques gràfiques tradicionals.
Diego Lodeiros – Fotografia, Llenguatge i tecnologia audiovisual, Stop Motion i Guió i estructura narrativa.
Pau Magrané – Projectes d’animació, Concept art (creació de personatges) i Dibuix aplicat a la il·lustració i l’animació. Tutor de 2n d’il·lustració i Coordinació de l’equip docent.
Paula Quiroga – Mitjans informàtics, Tècniques d’animació i Projecte integrat d’animació. Tutora de 2n d’animació.
Òscar Sarramia – Projectes d’il·lustració, Fonaments de la representació i l’expressió visual, Teoria de la imatge, Dibuix aplicat a la il·lustració i l’animació i Concept art (creació de personatges). Tutor de 1r d’il·lustració.
Laia Velasco – Formació i orientació laboral.
Si necessites ajuda, contacta amb nosaltres i resoldrem qualsevol dubte que puguis tenir.